Członkowie Sekcji Rakietowej wykonali hamownię, która posłuży do testów wykonanych przez nich silników kompozytowych.

Hamownia została skonstruowana w układzie poziomym. Umożliwia pomiar zarówno ciągu jak i zmiany masy silnika w czasie. Elementem pomiarowym ciągu miał być początkowo zestaw
4 belek tensometrycznych z wagi łazienkowej. Pomiar ciężaru silnika planowano dokonywać za pomocą belki tensometrycznej wymontowanej z elektronicznej wagi sklepowej. Ostatecznie oba elementy są znacznie wyższej jakości, specjalnie sprowadzane do realizacji projektu.

Hamownia umożliwi testowanie bardzo dużych, jak na warunki amatorskie, silników. Pozwoli ona na badania napędów o średnicy do 230 mm i ciągu do 10 000 N. Oprócz pomiaru ciągu odbywać się będzie pomiar ciśnienia w komorze spalania (do 10 MPa). Co ważne, element pomiaru ciągu będzie zdejmowany, więc można go będzie użyć w hamowni pionowej.
Co więcej, przeprojektowano i wykonano układ elektroniczny służący do analizy i archiwizacji danych zbieranych podczas testów statycznych silników na hamowni. Nowa konstrukcja poszerzyła możliwości starszego układu. Możliwe jest zbieranie informacji takich jak: siła ciągu, ciśnienie w komorze silnika, temperatura (w komorze lub struktury).

hamownia01 hamownia02

FacebookTwitterYoutube

Szukaj